Verkoop trainingen

Verkopen is topsport!

Trainen wordt in de Dikke van Dale gedefinieerd als 'stelselmatig oefenen in een tak van sport' en 'oefenen in een bepaalde vaardigheid' 

*  Als je tegen een bal kunt trappen ben je nog geen
    topvoetballer!
*  Als je kunt fietsen ben je nog geen topwielrenner! 
*  Als je kunt autorijden ben je nog geen formule-1-coureur!
*  Als je kunt praten ben je dus nog geen verkoper/ster!!!

Je kunt als 'baas' niet van al je personeel verwachten dat ze een aangeboren talent hebben en dus ook niet dat ze altijd het maximale resultaat uit ieder contact halen, als je ze niet de gelegenheid geeft om te ontdekken hoe dat beter zou kunnen. 
Ook voor de aangeboren talenten en getrainde medewerkers gaat net als in de topsport op dat als je regelmatig oefent je jezelf daarin kunt verbeteren. 

Trainen = Oefenen = Herhalen! 

Ook voor de meest ervaren medewerkers geldt dat er in een training altijd wel weer enkele nieuwe inzichten ontstaan en dat enkele bekende maar enigszins verwaarloosde zaken weer opnieuw opleven met als doel een beter resultaat en meer succes en plezier in het werk. 

Als je gestopt bent met beter worden, ben je gestopt met goed te zijn! 

Het is maatwerk

Iedere organisatie is anders. Daarom zullen we altijd kijken waar behoefte aan is, wat de doelstellingen van het bedrijf of organisatie zijn en niet te vergeten wat het niveau van de medewerkers is. 

  • Waar staan we NU?
  • Waar zijn we sterk in?
  • Waar zijn we minder goed in?
  • Waar liggen kansen?
  • Waar liggen bedreigingen voor de toekomst?
  • Waar willen we naartoe?

Daarnaast is het vaak mogelijk om een zogenaamde 0 meting te doen. Door middel van mystery shopping kunnen we kijken hoe klanten de winkel of het bedrijf maar met name de behandeling en het personeel in de praktijk ervaren.

Zo'n 0 meting kunnen we gebruiken om het huidige niveau vast te stellen en een reëel vertrekpunt te hebben.
Van daaruit kunnen we de behoefte aan de hand van bovenstaande vragen bepalen en het traject vormgeven.

Gedurende het traject kunnen we zowel extra gas geven als op de rem trappen afhankelijk van de vorderingen. Vervolgens gaan we indien gewenst het traject aanpassen. We gaan vaak langere tijd met elkaar aan de gang dus het kan nooit vooraf al 100% vaststaan.

Het is dus ECHT maatwerk.

Klanten verrassen: Daar gaat het om!

Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb en bij alle klanten van de afgelopen jaren heb ik in ieder geval 2 dingen geleerd:

  1. Het verschil zit in kleine dingen.
  2. Kleine dingen kunnen een GROOT verschil maken.

Je moet daarmee klanten verrassen en anders zijn dan anderen.

Ik schaam me weleens voor de eenvoud van sommige van de technieken waarmee we bij bedrijven en medewerkers ECHT succes hebben.
Het zit hem dus in kleine dingen die een groot verschil kunnen maken. Als je oprecht je best doet en extra leuk doet tegen klanten (of personeel) doen ze vaak ook leuk terug.

Dat maken ze gewoon niet overal mee.

We weten het wel maar het komt er niet altijd van. En weet je wat het leuke is......?
Tevreden klanten komen ook TERUG. Ze plaatsen goede reviews en vertellen het door (mond tot mond reclame). Gevolg: nieuwe klanten! Zo simpel kan het zijn.

Maar dat betekent dus ook dat je je personeel af en toe moet verrassen. En ook dat kan samengaan met een reminder. Zo snijdt het mes aan 2 kanten.

O ja, een compliment geven kan ook géén kwaad. Dat vergeten we nog wel eens.