Gastspreker / workshops

Mijn naam is dus Ton van Geene. Ik ben trainer, coach, adviseur maar met name ondernemer in hart en nieren. Jaarlijks verzorg ik méér dan 100 dagen trainingen waarbij het DOEL altijd is: 

  • Hoe haal ik méér uit mijn klanten, medewerkers, mezelf en mijn bedrijf?
  • Hoe kan ik mijn persoonlijke prestaties verbeteren?
  • Hoe krijg ik (weer) meer plezier in mijn werk?
  • Wat MOET en KAN je veranderen om dit te bereiken?
  • Hoe kan je INVLOED hebben op wat de klant EXTRA gaat kopen?
  • Hoe kan je INVLOED hebben op het gedrag van je medewerkers?

Daarnaast geef ik regelmatig presentaties, workshops of motivatie sessies ook aan niet commerciële bedrijven waar veel van deze onderwerpen ook van grote INVLOED kunnen zijn.

Jezelf verkopen is tenslotte ook verkopen.

Door te leren welke technieken verkopers gebruiken kom je er achter hoe jij dit in het dagelijks leven kunt gebruiken ook als je geen commerciële baan hebt. Er is géén enkele baan waarin je niet communiceert. Communicatie is overal en altijd. Of het nu 1 op 1 of in een team is, of het nu offline of online is, of het nu via mail of social media is.

HOE kun jij jezelf of je ideeën beter "verkopen"? Hoe krijg je voor elkaar dat jouw voorstel het haalt ten opzichte van de andere voorstellen? Hoe krijg je voor elkaar dat je collega of je team de nieuwe werkwijze accepteert? Hoe maak je van je team een ECHT team. 

Goede communicatie is daarin het toverwoord en zonder het wellicht bewust te weten speelt "verkopen" daar een belangrijke rol in.

Ik verkoop mezelf en mijn praktijkervaring

Zelf ben ik nagenoeg achter de toonbank opgegroeid. Op 12 jarige leeftijd kreeg ik geen zakgeld meer en ging ik met mijn vader mee naar de winkel. Vanaf dat moment was er altijd de uitdaging naar EXTRA mogelijkheden. En wat bleek: regelmatig lukte het!

Op 20 jarige leeftijd startte ik mijn 1e eigen bedrijf ('t Bloemenwinkeltje). Daar heb ik met vallen en opstaan samen met een klein team geleerd wat je met wat extra "hospitality" kunt bereiken. Ik had destijds nog nooit van het woord gehoord maar onbewust is dat wel wat we deden. Gewoon klanten leuk en goed helpen, niet gewoon je werk doen maar net even dat stukje meer doen. Google bestond nog niet om nieuwe klanten te lokken.

Dus iedere dag kijken waar we nog een extra stap kunnen zetten en hoe we ons zelf nog verder konden onderscheiden ten opzichte van de andere bloemenwinkels die er al zaten in de buurt. Niet meer en niet minder en wat blijkt? Ze komen terug en brengen ook nog de buurvrouw mee.

In die jaren heb ik geleerd dat het verschil in kleine dingen zit.

Ik schaam me weleens voor de eenvoud van sommige van de technieken waarmee we bij bedrijven en medewerkers ECHT succes hebben.

Het zit hem dus in kleine dingen die een groot verschil kunnen maken als je oprecht je best doet. En als je extra leuk doet tegen klanten (of personeel) doen ze vaak ook leuk terug.

Dat maken ze gewoon niet overal mee.

We weten het wel maar het komt er niet altijd van. En weet je wat het leuke is......?

Tevreden klanten komen ook TERUG. Ze plaatsen goede reviews en vertellen het door (mond tot mond reclame). Gevolg: nieuwe klanten! Zo simpel kan het zijn.

In de loop der jaren heb ik in meerdere functies winkels en bedrijven geleid, opgestart, zelfstandig ondernemers geadviseerd en als commercieel directeur honderden verkopers een stapje EXTRA laten zetten.

Sinds 2010 stimuleer ik met mijn bedrijven Ton van Geene Training & Advies en Testaankopen.nl grote en kleine ondernemers om méér uit hun bedrijf, personeel en klanten te halen. Inmiddels heb ik tientallen bedrijven met honderden winkels en duizenden cursisten mogen trainen.

Humor en Magie

Ik ben géén theoreticus maar neem de cursisten en toehoorders mee aan de hand van eenvoudige PRAKTIJKVOORBEELDEN,  die in de praktijk al bij veel ondernemers, leidinggevenden en medewerkers gewerkt hebben.

De wereld is aan het veranderen! Je werkt vaak niet meer 40 jaar bij hetzelfde bedrijf. Het winkelbeeld van nu is anders dan 5 en 10 jaar geleden.
De klanten en medewerkers zijn ook anders dan voorheen, dit zorgt voor bedreigingen (duizenden bedrijven zijn uit het straatbeeld verdwenen).

Maar dat geeft ook nieuwe kansen!

In een korte vlotte presentatie met wat HUMOR en MAGIE wil ik je stimuleren om kritisch te kijken waar in jullie bedrijf EXTRA kansen liggen om je omzet, marge en de toekomst van je bedrijf een positieve impuls te geven.

 

 

 

Bij ons gaat het al goed

GOED IS DE VIJAND VAN GEWELDIG! (Jim Collins)

Wellicht denk je dat het wel goed met je bedrijf gaat en dat er niet veel te verbeteren valt. Mijn ervaring is dat stilstaan achteruitgang is omdat ook de wereld om ons heen continu verandert. De klanten veranderen, zakenpartners veranderen, concurrentie verandert. Voor je het weet kom je erachter dat je te laat bent.

2 kreten die ik eens las: "Routine is de vijand van vooruitgang" en "Niets is zo blijvend als verandering" (omdenken)

Mocht je toevallig bij één van mijn presentaties, trainingen of workshops aanwezig zijn en denken: ‘Dit gaat voor mij niet op, bij mij of mijn bedrijf valt niets meer te verbeteren’. Dan wil ik je vragen wat verder naar achteren te gaan zitten. Ik beloof het dan leuk en gezellig te houden en niet teveel herrie te maken. Je kunt dan mooi even tot rust komen.

Bij jullie gaat alles tenslotte al fantastisch! :-)

Met uitdagende groet,

Ton van Geene