Wat is de reden dat de klant bij jou zou kopen? Wat is de reden dat een bedrijf met jou in zee zou gaan?
In het traject wat we kunnen ingaan gaan we samen ontdekken wat er al goed gaat en wat je nog extra zou kunnen doen om de klant voor jou of jouw bedrijf te laten kiezen.
Hierbij speelt de gunfactor een grote rol. Leren welke technieken je kunt gebruiken om dit te optimaliseren en dat ook echt in de praktijk toe te passen kan er simpelweg voor zorgen dat ze nog vaker direct kopen of toch voor jou kiezen.
Direct kopen betekent ook dat je géén risico meer hebt dat ze nog gaan vergelijken of dat de auto stuk gaat en de hele aankoop niet doorgaat.
Het moet op het einde zo'n goed advies zijn geweest dat ze gewoon geen NEE tegen je willen zeggen.
Zet jezelf op nummer 1
We kennen het allemaal wel: Goede voornemens. "Dat ga ik veranderen" "Dat ga ik voortaan vaker doen".
Zelfs na een training zonder de juiste opvolging vallen mensen weer terug in het oude gedrag.
Routine is de vijand van vooruitgang las ik laatst.
Een waarheid als een koe.
Maar het kan wel! En dat hebben veel van mijn cursisten ook laten zien. Het begint met zelf willen. Het nut ervan inzien en vastleggen dat dit de doelstelling is voor de komende maanden. Ja, je leest het goed: maanden. Wil een nieuwe techniek, die ene vraag extra of net die andere timing tot je routine gaan behoren zijn veel mensen 2 maanden verder.
Maar dan heb je ook wat! Dan is dat je nieuwe routine en gaat dat je helpen om in veel gevallen een beter resultaat te krijgen.
Doordat het beter lukt krijg je er meer zin in, de volgende klant merkt dat en krijgt er ook meer zin in met als gevolg een nog beter resultaat. Dus de uiteindelijke beloning is dat je in een positieve spiraal omhoog terecht komt.
Meer plezier in je werk is tenslotte ook niet onbelangrijk.
De valkuil is dat goede voornemens vaak weer snel vergeten worden en dat we de 2 maanden niet halen. In de trainingen neem ik de cursisten mee in hoe ze met een eenvoudige reminder om deze valkuil heen kunnen lopen. Hier ligt ook een belangrijke taak voor de ondernemer zelf of voor de leidinggevenden.
Er is maar één voorwaarde: jullie moeten wel zelf willen. (Maar wat is het tof als het lukt!)
Zonder opvolging géén verbetering!
Wellicht heb je in je bedrijf al bestaande externe of interne mogelijkheden voor de opvolging. Vraag is alleen, is het voldoende? En is de focus aanwezig? (Wordt er in de praktijk tijd voor gemaakt?)
Binnen het traject zijn er aparte trainingsdagen voor de leidinggevenden met tips en tricks om het maximale uit het team te halen en mensen te coachen en te motiveren om zichzelf te verbeteren of zelfs door te groeien. Dit kan plaatsvinden op ieder gewenst niveau; van verkoop tot directie.
Daarnaast zijn er altijd vervolgtrainingen. Echt veranderen gaat tenslotte beter als de kracht van de herhaling OOK mee mag doen. Bovendien is het ook leuk om in een vervolgtraining weer een nieuwe uitdaging op te zoeken. Stilstand is achteruitgang.
Zoals je wellicht al elders op deze site hebt gelezen kunnen we het traject uitbreiden en ondersteunen door middel van mystery shopping. Daarvoor hebben we een aparte tak onder de naam Testaankopen.nl. Samen met testaankopen.nl bieden we ruim 35 jaar retail ervaring.
Met jouw doelstellingen in gedachten maken we graag een traject op maat waarin we samen een keuze maken uit groepstrainingen, bewustwordings- en brainstormsessies, testaankopen, individuele sessies, coaching on the job of gewoon meekijken en meedenken.
Onze doelstelling: Praktijkgericht, géén nonsens, afgestemd op jouw behoefte!
Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Neem contact met ons op