2015 tot heden
Project met enorme groei

Veneta.com

Wat gaaf om deelgenoot en onderdeel te mogen zijn van het enorme succes van dit bijzondere bedrijf.

Wat in 2015 voor mij begon als een eenmalige workshop over klantbeleving, als aanloop naar de kerstborrel groeide uit tot ongekende hoogte en een succesvolle samenwerking.

Veneta.com maakt raamdecoratie voor iedereen, zijn inmiddels uitgegroeid tot de nummer 1 in raamdecoratie en heeft in Nederland al meer dan 3,2 miljoen ramen bekleed. Inmiddels zijn ze de 300 medewerkers gepasseerd en de omzet groeide gestaag mee want in 2022 stormde ze binnen op de 49e plaats in de Twinkle100. Daarnaast zijn ze inmiddels ook actief op de Belgische en Deense markt en nog lang niet klaar met doorgroeien.

Na de workshop voor de kerstborrel voor 20 medewerkers in 2015 mocht ik al snel met de 6 buitendienst adviseurs aan slag. Insteek was om de klanten te verrassen, overal net die stap extra te zetten en zo samen succesvol te zijn en de markt te veroveren. Al snel werd het team groter en ging ik meer afdelingen trainen. Naast de buitendienst ook de binnendienst, de planning, de service afdeling, de montage ploeg en de teamleiders. Groepstrainingen, 1 op 1 sessies, coaching on the job, etc.

Ik kom het meest tot mijn recht als ik naast het trainen ook mag meedenken en adviseren, zeker als er ook wat mee gebeurt. Dat is bij Veneta.com enorm goed gelukt omdat de directie en het MT ook open staan voor ideeën. Samen hebben we letterlijk laten zien dat je groot kunt worden door het iedere dag een beetje beter te doen, de successen te vieren maar ook altijd kritisch te blijven kijken naar wat er nog beter en anders kan om nog méér klanten het naar hun zin te maken.   

 

Unieke samenwerking
2016 tot heden
trainingen, workshops en mysteryshopping

Motoport de motorspecialist van Nederland

13 motorzaken vol motorplezier

Opdrachtgever
2011 tot 2019

Media Markt Academy

Vanaf 2011 tot 2019 hebben we een groot aantal jaren aan zowel Saturn als vele MediaMarkt winkels onze diensten verleend in combinatie met het mysteryshop traject van Testaankopen.nl.

In deze tijd waren de zelfstandige vestigingsdirecteuren zelf verantwoordelijk voor de keuze met wie ze zaken deden. We zijn dan ook trots dat zoveel ondernemers al die jaren voor ons gekozen hebben en onze diensten hebben gebruikt om de resultaten te optimaliseren.

Naast het trainen en mysteryshoppen (via testaankopen.nl) hebben we in div. vestigingen nieuwe verkoop tools ontwikkeld, geïntroduceerd en geïmplementeerd.

Coaching on the job was ook een belangrijk onderdeel van de trajecten. Coaching on the job is een zeer effectieve vorm van individuele coaching, waarbij een ervaren trainer/coach de medewerkers op de eigen werkplek coacht.

Gedurende deze 9 jaren hebben we gewerkt voor:

MM Hengelo, MM Zwolle, MM Arnhem, MM Utrecht, MM Rotterdam Centrum, MM Rijswijk, MM Deventer, MM Maastricht, MM the Wall, MM Nieuwegein, MM Amersfoort, MM Doetinchem, MM Cruquius, MM Alexandrium, MM Leeuwarden, MM Amsterdam west, MM Ekkersrijt en MM Enschede

 

Langdurige samenwerking
2010 tot heden
Gewoon even een IMPULS nodig

Véél leuke kleine en grotere projecten

Vanaf de start in 2010 heb ik inmiddels

  • Bij tientallen bedrijven een traject mogen uitvoeren
  • Meer dan honderd winkels met wel duizenden cursisten mogen trainen
  • Bij div. bedrijven bij een opstart of reorganisatie gewoon even meekijken, meedenken en advies geven

SUPER TOF om uiteindelijk te zien dat bij behoorlijk wat bedrijven er ook ECHT iets gebeurd is. Daar haal ik ik mijn voldoening weer uit. 

Natuurlijk loopt het ook weleens anders of duren sommige trajecten wat langer. Vaak komt dat voor groot gedeelte omdat er niet of nauwelijks tijd aan de opvolging is besteed. Daarom besteed ik daar bij aangaan nieuwe samenwerkingen tegenwoordig altijd véél aandacht aan.

ZONDER OPVOLGING - GEEN VERBETERING

Ik heb nooit echt aan werving gedaan. Eigenlijk zijn de klanten allemaal via via en via mond tot mond reclame bij me terecht gekomen.

Ook daar is voor véél ondernemers nog wel wat te halen.

Elke dag een nieuwe kans!

leuke projecten
2013 tot 2016
full focus voor de klant

Cameranu.nl

2015-2016
Hoe verkoop je jezelf aan je team?

Brandweer NL

Dit was een leuk project.

Destijds was de brandweer overgegaan van honderden korpsen met lokale aansturing naar 25 veiligheidsregio's. Dat betekende dat er andere leidinggevenden kwamen. Vaak HBO of universitair geschoold en meestal géén ervaring als brandweerman of vrouw. De lokale teams baalden al van de verandering en dat ze niet meer hun eigen clubje waren met bijbehorende bekende leidinggevenden, maar zichzelf de les laten lezen door iemand die nog nooit een kampvuur van dichtbij had gezien laat staan een brandend huis stuitte op weerstand. In een workshop hebben we bekeken aan de hand van voorbeelden uit de commerciële wereld HOE de nieuwe leidinggevenden de acceptatie konden krijgen, HOE ze zichzelf konden konden "verkopen", HOE ze het team achter zich konden krijgen zo dat ze bereid waren de veranderingen die de nieuwe opzet met zich mee bracht te accepteren. Het was ook voor mij een sessie "out of the box". Maar super leuk. Blijkbaar goed bevallen want ik mocht later nog een X terugkomen voor een nieuwe groep.

gastspreker workshop
2016-2017
Kansen zien en benutten

Post.nl

Door Post.nl ben ik gevraagd als gastspreker op regio avonden van de Post.nl punten. Er waren véél veranderingen in de werkwijze en andere opbouw van de verdienste en daar was veel tegenstand tegen. Tijdens mijn presentatie heb ik de deelnemers aan de hand van bekende voorbeelden meegenomen in verandering uit het verleden, het heden en wat we nog kunnen verwachten en waarom veranderingen vaak noodzakelijk zijn. Aansluitend hebben we bekeken hoe ze met een commerciëlere aanpak meer uit de klanten kunnen halen die hun pakketje komen ophalen of brengen.

Kortom: Hoe haal je het maximale uit de toekomst.

Gastspreker - workshop
2011-2014 2024-heden
EP:ElectronicPartner

EP:Denkt met je mee

Super leuk om in 2024 met opleidingstraject gestart te zijn voor EP:

30 jaar geleden 3,5 jaar zelf gewerkt voor de EP: organisatie bij de introductie van de EP:formule in Nederland.

De jaren daarna met enkele leden nauw contact gehouden en van 2011 t.m 2014 ook al meerdere keren mogen trainen.

Daarom is het echt leuk om dit vanaf 2024 voor meer leden te mogen doen.

Bij EP: staat aandacht voor de klant en een superservice centraal.

Samen met de deelnemende winkels gaan we met ons team er voor zorgen dat de kreet EP:Denkt met je mee. Nog meer tot zijn recht gaat komen. 

Één keer iets verkopen is namelijk nooit het doel maar tevreden klanten die terugkomen wel.

Dat is het doel voor de komende jaren voor dit traject.

Het maximale voor de klant
2012-heden
Het verkoop verhaal op rolletjes

De fietsen branche

Einstein zei het al:"Het leven is als het berijden van een fiets. Om je evenwicht te houden, moet je in beweging blijven." 

Gedurende vele jaren heb ik tientallen fietsenwinkels mogen begeleiden en trainen. Één van de klanten is Fiets van Stoof uit Woerden. Een mooi voorbeeld van een ondernemer die vanuit een dorpswinkel op het goede moment de stappen durfde te nemen met als gevolg een fantastische winkel en een enorme omzetgroei. Maar dat was niet vanzelfsprekend! Ook hun wereld was sterk aan het veranderen. Aan de ene kant was er de elektrische fiets die enorm in opmars was. Het ging ook ineens over andere bedragen. Aan de andere kant was er een sterke groei van verkoop op internet en was het noodzaak zichzelf en de SERVICE te verkopen. Veel fietsenmakers waren ontstaan vanuit een werkplaats en lang niet altijd commercieël ingesteld. Tijdens meerdere trainingen hebben we ze laten ontdekken hoe je met eenvoudige technieken INVLOED kunt hebben op de klant om op die manier het beste advies en de beste service te kunnen geven.

Met als gevolg 2 winnaars.

Opdrachtgever
30 oktober 2018
Nieuws

Nieuwe website testaankopen.nl

Nieuwe website en nieuwe naam voor de mystery shop activiteiten.
Ton van Geene Training & Advies gaat in 2019 alweer het 10e jaar in!
In de afgelopen jaren hebben we bij tientallen grote en kleine bedrijven duizenden cursisten mogen trainen, coachen en adviseren.
Testaankopen (mystery shopping) hebben vanaf de start altijd een onderdeel van het traject uitgemaakt. Zonder controle immers géén verbetering!
Waar dat begon met familie, vrienden en kennissen bleek al snel hoe waardevol het was en zijn we het professioneler gaan aanpakken.
In de loop der jaren is deze tak van ons bedrijf steeds verder uitgegroeid en zijn er meerdere vormen om te testen, coachen en vaardigheden te verbeteren bijgekomen.
We zijn dan ook trots om onder de naam: Testaankopen.nl deze activiteiten verder te gaan ontplooien.
De mogelijkheid om activiteiten van Testaankopen.nl te combineren met diensten van Ton van Geene Training & Advies blijft uiteraard bestaan.

Nieuw
2017 tot 2022
Commerciëler denken

Bax-Music

Met een omzet van 155 miljoen (in 2022) is Bax Music de grootste (online) muziekwinkel van Nederland.

Het verhaal van het bedrijf van Jochanan en Nathanael Bax leest als een jongensboek. Op zeer jonge leeftijd dit bedrijf opgezet en uitbouwen tot wat het nu is. Niet voor niets zijn ze in 2023 genomineerd voor de nationale ondernemersprijs.

In 2017 is ons gevraagd om de veelal gepassioneerde muzikale adviseurs te begeleiden en het commerciële inzicht te geven. Doel was om de muzikale skills en kennis te combineren met hospitality en werken in een winkel. Soms betekende dat ook een kortere demo en minder uitgebreide uitleg geven maar de juiste vragen stellen en de info afstemmen op de klant.

Het traject bestond ook hier weer uit groepstrainingen, coaching on the job (1 op 1) en mystery shopping (via Testaankopen.nl)

 

Daar zit muziek in
2010 tot 2013
De 1e klant

Anny van Buul juweliers

Tja, die vergeet je nooit. De 1e klant. De 2 broers Wim en Ronald runde destijds 2 juwelier winkels in 's-Hertogenbosch.

Ik was er al klant. Het was altijd leuk om binnen te stappen. Die 2 gasten snapte het spel van het een klant naar de zin maken en het maximale voor ze doen. Ik weet nog goed dat ik oppervlakkige interesse toonde in een horloge merk wat Ronald niet op dat moment in de winkel had waar ik stond. In plaats van mij naar de andere winkel te verwijzen werd er aangeboden om 's avonds even langs te komen bij mij thuis. Op mijn: "Nee dat hoeft niet" kwam een reactie waar ik geen nee meer op kon en wilde zeggen. Thuis lukte dat natuurlijk ook niet meer.

Naast horloges was onze gezamenlijke passie dus ook klanten naar de zin maken. Toen ik in 2010 mijn huidige bedrijf begon waren zij mijn 1e klant en hebben we meerdere jaren samengewerkt. Ik ben ze nog dankbaar dat juist zij die het spel goed snapte, mij het trainen van het personeel toe vertrouwde. (Soms zijn het ook vreemde ogen en een andere aanpak dan de baas die je al kent, de kans om net een ander effect te hebben)

Inmiddels zijn ze succesvolle importeurs/distributeurs van een snel groeiend horlogemerk. Ook dit weer met dezelfde passie.

Zo ziet passie eruit
2016-2017
Neuzen dezelfde kant op

Autobedrijf Norbert Driessen

klaar voor de toekomst
2011 tot 2019
Trainen, 1 op 1 coaching en mysteryshopping

Media Markt Hengelo

Herbert Venhuis was in 2011 directeur van MM Hengelo.

Via via hadden we afspraak gemaakt. Na een leuk en interessant gesprek zei hij:

"Ik werk nooit langer dan 1 of 2 jaar met dezelfde trainer" (Hij had er ook al diverse gehad)

Mijn antwoord: "Nou dan is het aan mij om de komende 2 jaar werk voor je te mogen doen"

Het zijn 9 jaar geworden!

Door zijn ervaring met mijn manier van werken kwam ik uiteindelijk bij 18 vestigingen terecht.

1 a 2 jaar werden 9 jaar!
2019 tot 2020
Het perfecte plaatje voor de klant

Kamera Express

opdrachtgever